söndag 11 maj 2008

5-1 till Kalmar

Jag har nu varit på min livs första "riktiga" fotbollsmatch (om man då inte räknar BIF:s hemmamatcher på IP i Björsäter..)
Djurgården gästade Kalmar på stadion i Kalmar centrum. Vädret var helt underbart och stämningen på topp =)
Vi (jag, Åsa, Martin, Eva, Bohm och Stefan, och Myra som anslöt sig till oss) fick ståplatser i Kalmarklacken som verkligen kämpade för att hjälpa sitt lag till seger. Jag stod bredvid en halvgalen kille som klättrade upp och stod på räcket och hjälpte till att skrika igång klacken. När 3-1 målet kom så slängde han sig över mig och jag fick en kram mitt i glädjeyran.
När så matchen var över och alla Kalmarfans nöjda och glada, begav vi oss till McDonalds ute vid Giraffen och Martin höll sitt löfte om att han skulle bjuda på glass om jag följde med.
Sen drog vi hem över bron och jag avslutade kvällen med grillning bakom Nybygget, med Rikard, Simon, Marco, David, Tove, Fatima och några till.


Inga kommentarer: