torsdag 20 november 2008

Fram och tillbaka



Sitter på Resia i Skövde, kl är 09:36. Gör min sista praktikdag idag... Det har varit kul och lärorikt att få vara med och se hur man arbetar på en resebyrå, och jag skulle definitivt kunna tänka mig ett sånt jobb i framtiden.

På lördag åker jag tillbaka till Malmö och till skolan... Och på söndag åker vi på klassresa till Berlin. Jag känner mig lite krasslig och har lite ont i halsen, men jag hoppas verkligen att jag inte kommer bli sjuk nu. Har försökt att göra klart mitt guidematerial till Berlin, men det känns inte som att jag kommer kunna lära mig allting utantill. Sen ska vi ha tyskaprov när vi kommer tillbaka från Berlin, känns lite nervöst... men det ska bli intressant att se hur mycket (eller lite) man har lärt sig.

Nästa helg åker jag till Stockholm och så ska jag och Anna gå på Globen Horseshow på lördagkväll och söndagmorgon. Förhoppningsvis handla lite juleklapper också.
Samtidigt flyttar Rikard upp till Sälen, kommer bli tråkigt att inte kunna träffas på så länge... Men men, dagarna brukar ju gå ganska fort, jag får väl bara försöka hålla mig lite sysselsatt och det lär jag bli när jag kommer tillbaka till skolan.
Hoppas huset står kvar och att mössen inte har flyttat in i mitt rum ;)

Inga kommentarer: