måndag 17 augusti 2009

Tiveden

Igår var jag, mamma, pappa och Malin på i Tiveden. Hade inte varit där sen jag var liten och mindes ingenting om hur det såg ut. Vi åkte först till Tivedstorp och sen vidare till Stenkällegården där vi åt mat och köpte glass.
När vi kom hem infann sig känslan av rastlöshet igen, och egentligen hade jag säkert massvis med nyttiga saker jag kunde gjort. Men inget hände... Fick tillslut upp baken ur soffan och gick ut med hunden. Mötte Malin som också var ute på promenad så vi gick hem tillsammans.
I lördags skulle jag gått till Hjorten och lyssnat på Fredrik när han gjorde debut i Kristoffers band. Men efter jobbet var jag så seg att jag bara sjönk ner i soffan och såg på film med mamma och pappa istället. Tar dock för givet att de spelade bra och att Fredrik kicked ass med sina trummor ;)

I lördags var enligt schemat min sista arbetsdag på turistbyrån. Lyckligtvis, arbetslös som man är, fick jag några extra dagar den här veckan också. Pengar behövs ju alltid, särskilt eftersom jag fortfarande inte vet när mina skattepengar kommer...

2 kommentarer:

Ronny sa...

var du i Nationalparken?

de bilder jag såg på nätet var fantasttisk fina

Elisabet sa...

Ja, vi åkte runt litegrann.