fredag 25 mars 2011

"En jävla resa"

Träffade en lustig tågkonduktör på tåget från Göteborg idag.
Han informerade som vanligt i mikrofonen om vart tåget gick och vart man skulle byta om man skulle vidare till Skövde o.s.v. Och när han upprepade informationen la han till världens Skaraborgsdialket, när han sa "För tåg till Skövde är det byte i Falköping".
Man kanske skulle varit där för att riktigt uppskatta hans lilla skämt, men jag är ganska säker på att jag hörde någon mer än jag som fnissade i tågkupén.
När konduktören sen kom och tittade på min biljett, stod han länge och läste igenom den och sen sa han "Det var en jävla resa!", och syftade på mina tre byten från Göteborg till Mariestad.
Roligt att träffa på folk i serviceyrken som bjuder lite på sig själva.
Och nu är jag iaf hemma i Mariestad efter min "jävla resa"!

Inga kommentarer: