fredag 4 april 2008

Portugal dag 7





Idag har vi gått en vandring genom stan, upp och ner för alla branta backar. Det finns många fina gamla kyrkor och diverse andra byggnader att titta på.
Tillslut kom vi fram till floden som rinner genom staden. Där blev det stopp för lite fika. Sen delade vi upp oss och gick iväg på olika äventyr.
Lisa, Bohm och Anette skulle ta den långa höga bron över floden.Gurt, Martin, Åsa, Stefan och Jonas (Action) skulle ta metron till ett nybyggt konstmuseum och sen promenera över 7 km tillbaka. Jag, Eva och Elina tog sikte på shoppinggatan för att spendera våra sista pengar. Det resulterade i en en väska, två tröjor, en present till Rikard och den godaste pizza jag någonsin ätit! Jag åt nästan upp hela och ni som känner mig vet hur ovanligt det är..!


Sen traskade vi (eller släpade oss...) tillbaka till hotellet som för övrigt också ligger på 4:e våningen utan hiss..!
Nu har jag packat klart inför hemresan i morgon. Känner mig nöjd med veckan i Portugal och är redo att åka hem till Öland igen =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

diggar den ytterst entusiastiska min tjejen längst till höger uppvisar på gruppfotot. vår klass blir alltid så bra på gruppfoton *harkel* :o)

Elisabet sa...

Haha, ja visst är det så! Så fotogeniska!