söndag 15 mars 2009

Snälla snälla snälla

Igår var jag hos Petra och Kristoffer och såg på melodifestivalen. Jag, Kristoffer, Erik och Henrik hejade på Caroline Af Ugglas och Petra på Sarah Dawn Finer. Jag undrar hur svenska folket tänkte när de istället röstade fram Malena och hennes opera till vinnare..? Kommer inte ens vara kul att heja på Sverige sen i Eurovision... Och jag fattar inte varför folk klagar på Caroline Af Ugglas sångröst. Hon sjunger väl inte sämre än någon av alla de andra som var med?

Hur som helst så var det en trevlig kväll med lite guitar hero efter melodifestivalen.

Samtal mellan mig och Henrik:
- Vad gör du nu då? Jobbar du eller?
- Nä, jag pluggar turism utanför Malmö. Men nu är jag hemma och har praktik.
- Jaha, var då?
- På turistbyrån.
- Jaha, men finns det verkligen nåt att göra där? Mer än att sälja korv?
- Sälja korv?
- Ja det är väl typ det enda man gör på Pressbyrån?
- Inte Pressbyrån, TURISTBYRÅN.
- Jaha...

1 kommentar:

Ronny sa...

Ja omröstningen i Melodifestivalen är ett mysterium
Det jag tänker på närmast här hela EM finalen

där allt annat än musik vägs in i omröstningen

det land som har flest vän nationer brukar oftast segra...

så t.ex Ryssland och delar av f.d Jugoslavien ligger bra till.... medan vi i Norden är högst 5 länder