söndag 6 juni 2010

Grattis Sverige och Robin

Grattis Sverige på nationaldagen!
När jag bloggade för 365 dagar sedan hade jag precis flyttat hem från Malmö. En sommar på turistbyrån väntade och sedan visste jag ingenting vad som skulle hända. Åkte till New York i slutet av september och någon månad efter att vi hade kommit hem fick jag jobb som "julextra" säljare på Åhlens i Stockholm. Efter en månad där tog jag min väska och flyttade hem igen. Fick ett par veckors jobb med inventering på ÖB runt om i Skaraborg. Åkte till Sälen en vecka. I april började jag på N&N resor och där är jag nu kvar, iaf t.o.m nästa sommar. Om ett par veckor byts det jobbet dock ut mot turistbyrån. Arbetsgivarna får dela på mig i sommar. Blir kanon!

I förmiddags var vi på IP och gick vårens sista tipspromenad. Jag lyckades pricka in 12, dvs alla, rätt! Lärde mig bl.a. att Sigtuna grundades år 980 och därmed är Sveriges äldsta stad. På eftermiddagen var vi bjudna på examensfirande hos Robin. Efter fem år i Växjö är han nu färdig gymnasielärare. Kul att ha honom hemma i Mariestad igen.

1 kommentar:

Motorcykeltjejen sa...

Hej!
Allt är fint med mig!
Jajjamen, jag bor kvar i Mariestad. Fick fast jobb och då stannar man! ;)

Vad gör du på N&N resor?
Bor du kvar i stan?
Kramar