torsdag 4 december 2008

Lektionsfri dag


Det blev inga lektioner idag. Eftersom vi är i behov av datasalen och den är under all kritik så övertalade vi vår lärare att få jobba hemifrån istället. Och det fick vi.
Just nu håller vi på med ett grupparbete där vi ska bilda en resebyrå och sätta ihop fyra olika resor till fyra olika familjer. Sedan ska vi sammanställa allt och lämna in samt redovisa inför klassen. Det är en ganska kul uppgift. Jag jobbar ihop med Emelie och Jenny.

Igår åkte jag in till Malmö efter skolan och träffade Sara för en fika på centralen. Först ett stop på Jägersro för att handla mat. Blev lite julklappar också ;) Jag gjorde också ett besök i en av mina favoritaffärer, HÖÖKS. Fast det var mest jobbigt att gå där inne och inte ha någon häst att köpa grejer till...
På Coop sprang jag på Elmina som jag inte heller har träffat på över två månader. Hon har flyttat från skolan och bor nu i Malmö med sin pojkvän.

Tillbaks till plugget nu. Snart dags att äta också.

Inga kommentarer: