onsdag 26 mars 2008

Portugal dag 4

Stefan Gurts födelsedag. Vi firade med att åka metron till Gulbenkianmuséet. Väl där blev jag lite besviken eftersom jag hade väntan mig en jättestor utställning med gamla konstföremål från hela världen som någon rik snubbe hade samlat på sig och sedan donerat till muséet vid sin död. Vi tittade snabbt genom utställningen som bestod av olika videokonstalationer och tavlor och fotografier. När vi trodde att vi hade sett allt letade vi istället upp shoppingcentret som låg precis i närheten, men blev lite besvikna även där eftersom endast en stor mataffär var öppen. Den var iofs väldigt trevlig och jag shoppade loss på godisavdelningen =)
Senare på dagen fick vi veta av resten av klassen att vi hade missat större delen av muséet därav den avdelningen som jag gärna hade velat se...

Kvällen tillbringades på en trevlig restaurang där vi skålade, sjöng och höll tal till Gurts ära. Sedan åt vi glass på Häagen Dazs, mycket gott!
Kan ju tillägga att jag faktiskt hade tvättat håret dagen till ära.


Inga kommentarer: