fredag 19 september 2008

Shopping och mysmys

Skolan är slut för dagen. Fick tillbaka provet idag och det hade faktiskt gått riktigt bra, iaf mycket bättre än jag hade väntat mig =)
Nyss pratade jag med lilla systern Malin som fyller 16 år idag, Grattis till henne! Snart ska jag och Therese ta bussen in till Malmö, där ska vi möta upp Sara och sen ska vi plundra alla intressanta affärer vi kan hitta ;) , Burger King blir det också såklart! Sen ska vi bunkra upp med massa godsaker (läs kladdkaka, lösgodis, chips, dip, cola m.m.) och krypa upp i soffan och se en film. Om tvn fungerar vill säga...

Praktiken är fixad, Berlin-resan betald och måndagens guidning i Malmö under kontroll. Känns som att jag är i fas med mitt liv just för tillfället och det är skönt.

Såg föresten "Arn, Riket vid vägens slut" i tisdags och jag tyckte faktiskt att den var ganska bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Grattis till provet:-)
Du verkar ha fullt upp. Kul! Är det långt in till Malmö? Har du bilen med dig, kanske?
Så minsann, du ska till Berlin! Häftigt!! När blir det då?
Nu ska jag rensa svamp!
kramar
Eva

Elisabet sa...

Hej, och tack!
Ja, du vet på en folkhögskola finns det alltid nåt att sysselsätta sig med :) Till Malmö tar det ca 30 min med buss. Bilen står kvar hemma i Mariestad. Inbillar mig att jag sparar in lite på bensinpengar nu när jag är utan bil, men det har faktiskt gått åt en del till bussen istället. Japp, klassen ska åka till Berlin sista veckan i november. Där ska vi vandra runt i staden och guida varandra framför olika sevärdheter. Spännande och kul!
Jaså, du rensar svamp? Finns det gott om dem? Är ni ute på torpet nu eller?
Kram

Anonym sa...

Nej jag plockar svampen i hemmaskogarna! Fast nu är jag så less på att rensa så det vet i 17 om jag plockar mer. Det finns jättemycket!
Det blir säkert kalas att åka till Berlin.
Hörs igen!
Snart!
Kram
/Eva