onsdag 3 september 2008

Update

Nu har det gått en vecka sedan jag flyttade in mitt lilla rum här på Östra Grevie folkhögskola. Skolan är i full gång och det är ganska mycket att göra, men något säger mig att det så småningom kommer bli ännu mer...
På måndag ska vi på en liten mini-klassresa. Vi ska se södra delen av Skåne bl.a Ystad, Glimmingehus och Simrishamn. Det ska bli kul för mig som aldrig tidigare varit i Skåne.

Idag har jag verkligen pluggat järnet och det känns som att jag kommit ikapp litegrann. Men det är fortfarande flera uppgifter som återstår. T.ex. ska jag ta reda på fakta om Gustav Adolfs torg i Malmö eftersom vi ska ha guidad tur med klassen om några veckor. Jag vet inte ens vart det ligger..!

Ikväll är det premiär för Idol och jag har kvällen till ära lyckats få någon form av ordning på tvn, så jag hoppas att det ska hålla genom hela programmet. Annars är det glapp i varenda scartkabel, så tv-tittandet är lika spännande varje gång. Blir det någon bild eller inte..?!

Till helgen kommer mor, far och syster och hälsar på. Jag fyller ju år på söndag så då blir det tårta =) Ska bli roligt att de kommer, hade varit lite tråkigt att vara helt "själv" på födelsedagen.


Inga kommentarer: