torsdag 1 januari 2009

Mitt 2008

2008 var året då...

... jag gick andra och sista terminen på Skrivarskolan på Ölands folkhögskola.
... klassen producerade en antologi med egna texter och dikter.
... jag läste upp min novell inför publik.
... jag upplevde den Öländska våren och hoppade hoppkudde på Eriksöre camping.
... jag fick en innebandyboll med tillhörande blåmärke precis under ögat.
... jag köpte min Nikon d40.
... jag åt världens godaste pizza i Porto.
... Anna flyttade till Stockholm.
... vi åkte på foto-utflykter och mitt kamerabatteri alltid tog slut.
... jag var utomlands fem gånger (Lanzarote, Barcelona, Portugal, New York och Berlin)
... vi hade många mysiga spelkvällar på Bragegatan.
... jag och Anton badade i skolans fontän efter avslutningsfesten.
... tårarna föll när bilen lämnade Ölandsbron för sista gången.
... jag stortrivdes på mitt sommarjobb som turistvärdinna för andra året i rad.
... jag och Anna lekte som 5-åringar i poolen.
... familjen åkte till Stockholm och hälsade på Anna och Richard.
... jag tackade nej till en plats på Hästföretagar-linjen på Fenix Kunskapscentrum.
... jag tackade ja till Turismutbildningen på Östra Grevie folkhögskola.
... jag var i Malmö för första gången.
... jag träffade nya härliga människor i min nya klass.
... jag och Tove gick på samma skola, igen.
... jag red med Emelie på stranden i Falsterbo.
... jag och Petra hittade en hundralapp i en vattenpöl.
... jag fick certifikat i bokningsprogrammet Amadeus.
... jag blev fast i tv-spelet Singstar.
... jag somnade utan att stänga dörren.
... jag och Anna såg Idolerna TVÅ gånger på samma dag.
... jag satt och snarkade i den tysta avdelningen på tåget.
... alla mina pengar tog slut.
... det var jordbävning i Skåne.
... vi hade en jättefin julgran och jättemycket julklappar.
... 2009 skålades in hos Angelica.










2 kommentarer:

Anonym sa...

ah, minnen. det är såhär i efterhand jag ångrar lite att jag inte bodde på Öland med resten av klassen.

Portugal var ett bra val av oss...

Elisabet sa...

Mm, jag kan förstå... Det hade varit mysigt att ha alla samlade.